قیمت امروز آجر سفال

آجر سفال ابعاد

آجر سفال ابعاد


قیمت امروز آجر سفال

قیمت امروز آجر سفال یا همان تیغه سفالی یکی از پر مصرف ترین متریال های ساختمانی است. این محصول بیشترین کاربرد را در تیغه های ساختمان، چه تیغه های داخلی و چه دیوارهای خارجی ساختمان است. لذا تهیه آجر سفال ارزان می تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه های ساختمان داشته باشد. ولی باید توجه داشت که مصالح ارزان ولی با کیفیت تهیه نمود. شرکت سنگاج سعی نموده تا با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت برای شما فراهم کند. با تنوع موجود در محصولات ما حتماً محصول مورد نظر خود را در فروشگاه ما خواهید یافت. اگر نیاز به راهنمایی در امر خرید داشتید حتماً با مشاوران ما تماس بگیرید.

قیمت امروز آجر سفال
قیمت امروز آجر سفال

کیفیت این آجر برای مناطق شمالی خوبه ؟ شوره نمیزنه ؟

آجر سفال درجه یک تحت هیچ شرایطی شوره نمیزند ، و این محصول از بهترین خاک تهیه می شود

آجر

پاز قدیمی ترین مصالح ساختمانی میباشد. که قدمت آن بنا به عقیده برخی از باستان شناسان به ده هزار سال پیش می رسد. در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجر پزی در شوش و سیلک کاشان پیدا شده است. مورخین قدمت آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد تخمین زده اند .همچنین نشانه ها یی از تولید و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر سفال در آن کشور است.

قیمت امروز آجر سفال
قیمت امروز آجر سفال

آجر سفال

واژه آجر بابلی و نام خشت هایی بوده که بر روی آنها منشورها قوانین و نظایر آنها را می نوشتند.گمان می
رود نخستین بار از پخته شدن خاک دیواره ها و کف اجاق ها به پختن آجر پی برده اند .کوره های آجر پزی ابتدایی, بی گمان از مکان ها یی تشکیل می شده که در آن لایه های هیزم و خشت متناوبا روی هم چیده می شده است . در فرش کردن کف ساختمان از آجرسفال بزرگتری به نام ختائی به ابعاد ۵×۲۵×۲۵ سانتی متر . یا بزرگتر از آن به نام نظامی در ابعاد ۴۰×۴×۵ سانتی متر استفاده می شده است .از انواع دیگر آجر سفال در گذشته آجر قزاقی می باشد که پیش از جنگ جهانی اول روسها آن را تولید می کردند که ابعاد آن ۵×۱۰×۲۰
بوده است .

قیمت امروز آجر سفال
قیمت امروز آجر سفال

کیفیت آجر سفال

آجر سفال در سه کیفیت متفاوت تولید می شود. آجر سفال ممتاز،  درجه یک و درجه دو. مهم ترین عامل در کیفیت این محصول، سلامت جداره های داخلی آن است. جداره های داخلی باید بدون هیچ گونه ترک باشند. بیشتر فشار وارد بر آجر را جداره های داخلی آن تحمل می کند. از دیگر فاکتور های موثر در کیفیت تیغه سفالی رنگ آن است. رنگ آجر سفال باید زرد یکدست باشد. آجر سفال در ابعاد مختلفی تولید می شود. پر مصرف ترین آن ها تیغه سفالی ۲۰*۲۰*۱۵ و تیغه سفالی ۲۰*۲۰*۱۰ سانتی متر می باشد. همچنین آجر سفالی ۱۰ سانتی قالب کوچک (۸ سانتی) و آجر سفالی ۱۵ سانتی قالب کوچک (۱۲ سانتی) موجود می باشد.

ویژگی های آجر خوب

  • وزن مخصوص آجر:وزن مخصوص آجر های مختلف بر حسب نوع ساخت و روش ساخت و نوع مصالحی که درآن بکار رفته متفاوت می باشد.ولی به طور متوسط وزن مخصوص آجر خوب و مرغوب در حدود 1800کیلو گرم بر متر مکعب میباشد.
  • خاصیت جذب آب آجر:علت آن که ملات میتواند 2قطعه از مصالح ساختمانی را به خود بچسباند و یا به هم بچسباند (مانند 2قطعه آجر)آن است که در قطعات مصالح ساختمانی خاصیت مکندگی وجود دارد و به محض قرار گرفتن در مجاورت آب آن را مکیده و در نتیجه مقداری سیمان و یا هر چسب دیگری که در مواد وجود دارد به عمق این مصالح نفوذ کرده و موجب چسبیدن قطعات به همدیگر میشود.
  • اگر خاصیت مکندگی مصالح ساختمانی از مقدار معینی زیاد تر باشد نیز خوب نیست زیرا؛بلا فاصله کلیه آب ملات را مکیده و مجال ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در مواد را از آن صلب کرده و باعث خراب شدن مواد میشود آجری خوب است که درصد جذب آن در حدود 15%باشد.
  • مرغوبیت آجر: آجر مرغوب آجری است که بتواند بار های وارده از ساختمان را به خوبی تحمل کند و خرد نشود که البته موسسه ی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که موجب استاندارد شماره 7روش های برای آزمون آجر مرغوب پیشنهاد شده است ولی معمولا در کارگاه های ساختمانی وسایل آرایش وجود ندارد.
قیمت امروز آجر سفال
قیمت امروز آجر سفال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما