موارد مصرف آجر سفال در ساختمان

خرید آجر سفالی ارزان کرج

خرید آجر سفالی ارزان کرج


موارد مصرف آجر سفال اصفهان

آجر سفال چگونه تهیه می شود؟

برای ساخت آجر سفال اصفهان از خاك رس و افزودني‌هاي ديگر مانند آهك و … استفاده مي‌شود. پس از تهيه گل، مراحل قالب‌زدن گل و برش‌زدن آن ها صورت می گیرد. سپس بلوک‌ها را خشكمي‌كنند و در نهایت داخل كوره با دماي ۹۰۰ درجه سانتي‌گراد مي‌پزند. تمامی این عملیات به صورتصنعتی صورت می گیرد و توسط ماشین‌آلات انجام می‌شود.

موارد مصرف آجر سفال
موارد مصرف آجر سفال

موارد مصرف آجر سفال

کاربرد آجر سفال در ساخت تيغه‌هاي جداكننده داخلي، ديوارهاي پيراموني غير باربر و … کاربرد دارد. دیوارهایی که با آجر سفال ساخته می شوند دارای وزن سبکی هستند و تا حدودی عایق حرارتیمی باشند. نکته ای که حائز اهمیت است این است که به دلیل تُرد و شکننده‌بودن آجرهای سفال،نبايد در ديوارهاي باربر استفاده شود. از مزایای دیوارچینی با آجر سفال سبک بودن وزن آن نسبت به آجر فشاري و تا حدودي دارا بودنعايق حرارتي آن مي‌باشد.

موارد مصرف آجر سفال
موارد مصرف آجر سفال

خصوصیات آجر سفال اصفهان

آجرهای سفال در ابعاد گوناگون توليد مي‌شوند كه ابعاد ۱۰*۲۰*۲۰ و ۱۵*۲۰*۲۰ و ۱۳*۲۰*۲۰ از پرمصرف‌ترين ابعاد آجرهای سفال می باشند. آجر سفال خوب و مرغوب بايد هنگام برخورد با آجر ديگر صداي زنگ بدهد. این صداي زنگ نشانه توپُر بودن آجر و كم بودن ميزان جذب آب آن است. دیگر اینکه بايد در آتش‌سوزي دارای مقاومت كافي باشد و به خمير و آب تبدیل نشود و رنگ يكنواختی داشته باشد. دیگر اینکه سطحی بدون حفره داشته باشد و سختي آن به گونه ای باشد كه هنگام كشيدن ناخن روي آن خطی ایجاد نشود. ميزان جذب آب بر اساس استاندارد حداقل ۸ درصد و حداكثر ۱۶ درصد تعيين شده است. تردی آجر نباید به حدی باشد که باعث ازدیاد پرت شود. از دیگر مشخصات یک آجر سفال قابل قبول عدم پیچیدگی ابعاد گوشه‌های گونیای آن می باشد.

موارد مصرف آجر سفال
موارد مصرف آجر سفال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما