کارخانه آجر سفال پارس شال قزوین

آجر سفال کرج

آجر سفال پارس شال چیست؟و در چه مراحلی از ساخت و ساز کاربرد دارد؟

آجر سفال پارس شال نوعی محصول سفالی است که به صورت استاندارد برای ساخت و ساز استفاده می شود.آجر سفال پارس شال گروهی از مصالح ساختمانی است که به صورت صنعتی تولید شده و جایگزین سنگ شده است. به صورت دستی و صنعتی ساخته می شود که ماده اصلی آن خاک رس, سیل یا ترکیبی از این دو می باشدکه در کوره پخته می شود تا دوام و سختی کافی را داشته باشد.

آجر سفال پارس شال به شکل مکعب مستطیل توپر , سوراخدار, توخالی و قطعات نازک تولید می شود.

آجر سفال پارس شال

تولید آجر سفال پارس شال از صفر تا صد

مراحل ساخت و تولید آجرسفال با استخراج مواد از معدن شروع می شود. معدن مورد نظر باید از قبل به لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از استخراج مواد , خاک موردنظر را از سنگ ها و مواد خارجی جداسازی می کنند و با آب زدن به خاک آن را تبدیل به گل می کنند. مرحله بعدی فرم دادن این گل در دستگاه میکسر بعد از هواگیری کامل می باشد. گل توسط این دستگاه کاملا فشرده شده و در قالب قرار می گیردو بعد از برش به قسمت خشک کن حمل می شود.

آجر سفال پارس شال

برای خشک کردن این قالب های سفالی باید دقت شود که میزان رطوبت و مقاومت به حد مناسب برسد .چون اگر خشت به صورت تر وارد کوره شود ترک می خورد و از بین می رود و کوره هم به علت شوک حرارتی خراب می شود.
در پایان نوبت به پخت خشت ها می رسد .که در حرارت بسیار بالا در زمان مشخص پخته می شوند تا سفت و سخت شده و اکسید کربن آن متصاعد شود. تولید تیغه یا بلوک سفالی در این مرحله تمام شده و آماده فروش و بارگیری می باشد.

آجر سفال پارس شال

بلوک سفالی, مزایا و معایب آن

یکی از دلایل مهمی که سازندگان استفاده از بلوک سفالی را به بلوک های سیمانی و هبلکس و…ترجیح می دهند, ارزان بودن آن است. قیمت پایین این مصالح ساختمانی اصلی ترین مزیت بلوک سفالی می باشد. از دیگر مزایای بلوک سفالی یا آجر سفال می توان مقاوم بودن در برابر آتش, عایق بودن, استحکام کافی و اتصال مناسب به سازه های فلزی و بتنی را نام برد.
آجرسفال معایبی هم دارد که از مهمترین آنها امکان بروز ترک در سطح گچ , وزن سنگین بلوک ها, زمان اجرای طولانی و نیاز به لایه ضخیم تر گچ و خاک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما