خرید انواع آجر سفال شال قزوین

آجر سفال کرج

آجر سفال شال قزوین:

آجر سفال شال قزوین یکی از مهم ترین متریال در صنعت ساختمان و بنایی می باشد .همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی و یا در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این یکی پرکاربردترین مصالح از گذشته های دور تاکنون در ساخت و ساز حائز اهمیت بوده و جزء اصلی ترین مصالح در نظر گرفته شده است.

از پختن خاک رس به دست می آید و در ابعاد و رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت آجر ابتدا خاک رس مرغوب و باکیفیت را عمل آوری کرده و گل آن را درست می کنند. سپس گل در قالب هایی با ابعاد استاندارد ریخته و خشک می شوند. این مرحله خشت زنی یا قالب گیری نام دارد. خشت پس از خشک شدن به کوره آجرپزی می روند و مرحله نهایی عملیات پخت آجر انجام می شود. آجرها در کوره ای پخته می شوند کیفیتی متفاوت دارند.

انواع کوره های آجر پزی  :

۱-کوره های آجر ثابت و آتش ثابت :

در کوره های نوع اول آجر سفال شال قزوین به نحوی روی هم چیده می شوند که یک برج آجری تشکیل می دهند و فرآیند پخت آنها توسط آتشی که درون کوره است انجام میگیرد.

۲-کوره های آجر ثابت و آتش رونده :

در کوره های نوع دوم آجرها در کوره ریخته می شوند و آتش درون کوره منجر به پخت آنها می شود.

۳-کوره های آتش ثابت :

کوره های نوع سوم حالتی مکانیزه دارند. در این کوره ها یک تونل آتش در وسط قرار گرفته و آجرهای نپخته از یک طرف وارد شده و پس از پخت در این تونل از طرف دیگر کوره خارج می شوند.

آجر سفال شال قزوین

انواع آجر سفال شال قزوین:

  1. فشاری
  2. قزاقی
  3. لعابی
  4. نسوز
  5. سیمانی
  6. ماسه آهکی

سفال :

آجر سفال شال قزوین یا تیغه سفالی یا بلوک سفالی ، از جمله مصالح بنایی پرکاربرد در ساختمان است. آجر سفالی بلوکی مکعبی شکل با سوراخ های افقی است. قیمت آجر سفال بر اساس کیفیت و ابعاد آن تعیین می شود. کاربرد آجر سفالی در ساختن تیغه های ساختمان است. تیغه سفالی بر خلاف آجر مقاومت فشاری بالایی ندارد.

مزایای سفال در صنعت ساختمان :

  1. کاهش جرم ساختمان
  2. عایق صوتی ، عایق حرارتی
  3. سادگی در ساخت
  4. استحکام و مقاومت  بنا
  5. افزایش سرعت ساخت
  6. کاهش اتلاف انرژی در ساختمان
آجر سفال شال قزوین

آجر سفال شال قزوین به دو صورت ساخته می شود:

انتخاب سقف کاذب مناسب در اجرای آسمان مجازی ضروری تلقی میشود. سازه سقف دارای تنوع بسیاری است که مشتری می تواند با توجه به بودجه و سلیقه خود نوع آن را انتخاب نماید. لازم به ذکر است که می توان در فضای مورد نظر از انواع دیگر سقف کاذب استفاده کرد و فقط در قسمتی که آسمان مجازی نصب می گردد از سازه سقف کاذب استفاده نمود.

۱-پرسی:

از فشردن خاک رس داخل قالب ساخته می شود. چهار طرف آن نما دارد. نیاز به اندود ندارد. در حال حاضر فقط آجر سفال قرمز به این روش تولید می شود. این محصول به صورت تمام اتوماتیک تولید می شود. قیمت آجر سفالی قرمز را مشاهده کنید.

۲- اکسترودی :

بیشتر آجر های سفالی به این روش تولید می شوند. با این روش ایجاد سوراخ ها در آجر سفال راحت تر انجام می گردد. از لحاظ قیمت و متریال استفاده شده به صرفه تر است. روش تولید از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت آجر سفال است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما