خرید آجر سفال ابعاد مختلف

خرید آنلاین اجر سفال شال

خرید آنلاین اجر سفال شال


انواع آجر سفال ابعاد

از پر استفاده ترین آجر سفال ابعاد مختلف برای دیواره های بیرونی می¬توان به اندازه های ۲۰x20x20 و ۱۵x20x20 اشاره نمود. البته در بازار اندازه های این آجر سفال در حد یک الی دو سانتیمتر کوچکتر است. برای استفاده از آجر سفال در مناطق مرطوب و یا بسیار خشک، پیشنهاد ما به شما استفاده ار آجر سفال فوم دار می باشد که در ابعاد ۱۵x20x20 و ۲۰x20x20 و ۱۵x38x20 قابل تهیه هستند.
همچنین برای دیواره های داخلی آجر سفال به ابعاد تیغه های ۱۰ سانتیمتر و ۸ سانتیمتر توصیه می ¬شود. اگر محدودیت فضایی داشته باشید می¬توانید از تیغه های سفالی به ابعاد ۷ سانتیمتر و یا حتی ۵.۵ سانتیمتر استفاده کنید. این آجر محصولی از کارخانجات آجر سفال در اصفهان است که جایگزین مناسبی برای آجر لفتون ۵.۵ سانتیمتری می باشد.

آجر سفال ابعاد

محاسبه تعداد آجر سفال برای هر متر دیوار

یکی از مهمترین مراحل صرفه جویی در قیمت، دانستن تهداد محصول مورد نیاز است. برای تخمین تعداد آجر سفال ابعاد مناسب برای ساخت دیوار راه های مختلفی وجود دارد که در زیر به دو نمونه از آن اشاره می کنیم:

• روش اول:

حجم دیوار = ضخامت دیوار x طول دیوار x ارتفاع دیوار
حجم آجر سفال = حجم دیوار x 0.8
تعداد آجر سفال = حجم یک آجر سفال / حجم آجر سفال

• روش دوم:

مساحت آجر و ملات = طول آجر x (ارتفاع آجر+ ۱.۵ سانتیمتر)
تعداد در هر متر مربع = مساحت آجر و ملات / ۱۰۰۰۰
تعداد آجر سفال = جمع کل طول دیوارها x ارتفاع دیوار x تعداد در هر متر مربع

آجر سفال ابعاد

کاربردهای انواع آجر سفال ابعاد مختلف

آجر سفال با تیغه ۷ و ۵.۵ سانتیمتری:

این آجر برای جاهایی که قطر زیادی لازم نباشد استفاده می¬شود. برای مثال می¬توان به دیواره های کنار آسانسور و راه پله اشاره کرد. کاربرد این آجر، جداکننده بودن دیواره های داخلی و خارجی است و برای ساخت دیواره های نازک مورد استفاده قرار می¬گیرد.این نوع آجر از آجر سفال های ارزان موجود در بازار است و بسیار مقرون به صرفه می باشد ولی محدودیت های مختلفی هم دارد.

آجر سفال با تیغه ۱۰ سانتیمتری:

این گونه دارای دو مدل ۵ و ۶ حفره می¬باشد که از لحاظ کیفیت و کاربرد تفاوتی باهم ندارند. بیشتر برای جداکردن دیواره های داخلی ساختمان و یا دیوار اتاق ها مورد استفاده قرار می¬گیرد. آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی به دو صورت تهیه می¬گردد، یکی در آفتاب خشک می¬شود و دیگری با دستگاه خشک کن. از لحاظ کیفیتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ولی از لحاظ زیبایی، نوع خشک شده با دستگاه شکلیل¬تر است. این آجر سفال با قیمت ارزان و مقرون به صرفه نسبت، تا حدودی دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی هم می باشد.

آجر سفال ۱۵ سانتیمتری:

این آجر با تیغه ۱۵ سانتیمتری برای جدا کردن دیواره های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می¬گیرد. این آجر سفال دارای وزنی بسیار سبک بوده و در کاهش وزن ساختمان نقش موثری ایفا می کند.

آجر لفتون ۵.۵ سانتیمتری:

خصوصیات این آجر لفتون همانند آجر سفال ۱۵ سانتیمتری است با این تفاوت که رنگ آن متفاوت است که دلیل آن هم تفاوت در ترکیبات اولیه آن است.

آجر نما:

این محصول در سه سایز ۳ x 21، ۷ x 21 و ۵.۵ x 26 وجود دارد و همانطور که از نام آن مشخص است، برای نمای دیوارهای خارجی یا داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت آجر های نسوز نما و آجر نما رسی و .. معمولاً ۲.۵ سانتی متر می باشد.

آجر سفال ابعاد

ویژگی های آجر سفال مناسب

از مشخصات یک آجر سفال خوب داشتن ظاهری با رنگ یک دست و بدون ترک می¬باشد همچنین باید دارای لبه ها و گوشه هایی با زاویه قائمه باشد. برای خرید آجر فال باید به چند نکته مهم نیز توجه شود. از آن جایی که ابعاد متنوعی از آجر سفال در بازار وجود دارد، باید اندازه واقعی محصول خود را بطور دقیق مشخص کنید تا تعداد تقریبی صحیحی را بتوانید برای استفاده تهیه نمایید. برای بارگیری آجر سفال هم باید توجه داشته باشید که چه تعداد از این محصول در وسیله مورد نظر جای می گیرد. زیرا هزینه بار اضافی بسیار سنگین است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما