خرید آجر سفال ارزان درجه یک

آجر سفال قزوین

آجر سفال ارزان یا تیغه سفالی یا بلوک سفالی، از جمله مصالح پرکاربرد در ساختمان میباشد. قیمت آجر سفال بر اساس کیفیت و ابعاد آن تعیین می گردد. به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار می دهند. از دیگر خواص آنها سبکی است که باعث بالا رفتن سرعت اجرا می شود. به علت سطح یکپارچه و یکنواختی که این نوع آجر ها دارند، برای نمای آجری میتوان نوع سفالی را پیشنهاد داد.

مراحل تولید انواع آجر سفال

استخراج مواد خام از زمین:
در این مرحله ابتدا کیفیت خاک مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن کیفیت مطلوب استخراج می گردد.

آماده سازی خاک:
در این مرحله ابتدا کلوخ ها و سنگ ها از خاک جدا می گردد و مواد سخت دیگر در آسیاب خورد میشود تا ذره بندی به درجه استاندارد رسیده و در جاهای مخصوص به خود نگهداری می شود.

تولید قالب آجر سفال که خود به دو مرحله تقسیم میشود:

مرحله اول که شامل تولید آجر سفال به صورت خشک میباشد: در این حالت خاک به حدی فشرده می شود که هیچ گونه خلل و فرجی در آن وجود نداشته باشد. در واقع داخل قالب فشرده می شود. درصد رطوبت در این حالت بسیار کم می باشد.

مرحله دوم تولید آجر سفال به صورت تر میباشد: در این حالت خاک به دست آمده به روش بالا به گل تبدیل میشود و به دستگاه قالب گیری منتقل میگردد و گل فرم دهی میشود و بعد از آن وارد دستگاه برش شده و به اندازه های مورد نیاز و معمول برش می خورد، بعد از آن وارد دستگاه خشک کن شده تا رطوبت آن به حد نصاب رسیده و آماده قرار گرفتن در کوره میشود. اگر خشت ها وارد خشک کن نشوند بخاطر وجود رطوبت زیاد خشت ترک خورده و خراب می گردد.

گذاشتن در کوره و پختن خشت ها:
در این مرحله خشت ها در کوره گذاشته می شوند و حرارت بسیار بالا رفته و در نهایت خشت ها پخته می شوند، سپس کوره را خاموش کرده و بعد از سرد شدن، خشت ها بارگیری شده و انبار میگردد.

آجر سفال ارزان

کاربردهای آجر سفالی

آجر سفال را برای ساختن دیوار های باربر، تیغه های جداکننده، طاق ضربی بین تیرآهن ها، نمای خارجی و داخلی و سقف های تیرچه بلوک استفاده میکنند.این نوع آجر ها در کف ساختمان ها نیز استفاده میشوند که در اینجا از آجرسفال بزرگتری با نام ختائی بهره میگیرند که سایز آن به بزرگی ۲۵*۲۵*۵ یا بزرگتر می باشد. 

نحوه اجرای آجر های سفالی در دیوار چینی

دیوار چینی باید به گونه‌ای انجام شود که قفل و بست کامل بین بین بلوک‌ها ایجاد گردد. در تقاطع‌ها دو دیوار اصطلاحاً باید هشت‌گیر شوند، ‌یعنی نصف طول یک بلوک، یک رج در میان در داخل ضخامت دیوار دیگر قرار گیرد. دیوار چینی باید کاملاً قائم و شاقولی بوده و امتداد رج‌ها باید کاملاً افقی باشند، همچنین بندهای قائم باید یک رج در میان دقیقاً در مقابل هم قرار گیرند و شاقولی باشند، ضخامت بند آجرها باید طبق نقشه‌های اجرایی باشد. ضخامت این بندها نیز نباید کمتر از ۱۰میلیمتر و بیشتر از ۱۲ میلیمتر باشد.

قبل از دیوار چینی بایستی بلوک‌ها اصطلاحاً زنجاب گردند (در آب خیس شوند) تا آب ملات را جذب نکنند. همچنین برای آنکه بندهای قائم روی هم نیفتند باید یک رج را با بلوک کامل شروع و رج بعدی را با بلوک نیمه شروع کرد. برخی از کارخانجات برای این منظور بلوک نیمه نیز تولید می‌کنند تا نیاز به شکستن بلوک ها در محل نباشد که این کار با پرت زیاد همراه میباشد. توصیه میشود در صورت نبود بلوک های نیمه از آجر سفال سوراخ دار استفاده شود. چون به علت تردی بلوکه‌ها به عنوان نیمه‌کردن وجود ندارد و میزان پرت بسیار بالا می‌رود.

آجر سفال ارزان

مزایای بلوک سفالی:

مصرف کمتر ملات ماسه سیمان که استفاده از تیغه سفالی %۵۰ تا %۶۰ مصرف ملات ماسه سیمان را نسبت به آجر لفتون کاهش می دهد.

صرفه جویی در زمان و هزینه کارگر که سرعت کار با آجر سفال بسیار بالاتر است. ابعاد هر تیغه سفالی معادل ۲ تا ۳ آجر لفتون میباشد. ابعاد بزرگتر این آجر ها موجب جا به جایی و نصب راحت تر و سریع تر تیغه سفالی می گردد. با استفاده از این محصول %۳۰ تا %۴۰ در زمان و هزینه کارگر صرفه جویی می شود.

عایق حرارتی مناسب که تیغه های سفالی سوراخ هایی دارند که هوا در آن ها به دام می افتد. این ویژگی آجر سفال را %۲۰ تا %۳۰ عایق بهتری نسبت به آجر های معمولی می کند.در داخل بعضی از آجر های سفالی فوم قرار می دهند که آجر سفال فوم دار عایق بهتری نسبت به آجر های معمولی است.

وزن کم آجر سفالی که نسبت وزن به ابعاد آجر سفال از دیگر آجر ها کمتر میباشد. تا %۲۰ در هزینه اسکلت ساختمان به علت کاهش بار مرده روی سقف ها میتواند صرفه جویی شود. همانطور که می دانید هزینه انتقال آجر به کارگاه ساختمانی بالا میباشد. وزن کم این محصول باعث کم شدن قیمت تمام شده این محصول می شود.

 سوراخ های موجود در تیغه سفالی در نقش موانع آکوستیکی عمل می کند و میتوان به عنوان عایق صدا به کار برد.

معایب بلوک سفالی:

کارپذیری نامناسب به دلیل شکنندگی، غیر باربر بودن به دلیل مقاومت فشاری فوق پایین، پرت زیاد به علت ترد بودن و عدم تحمل بار قطعات الحاقی مانند کابینت و … و نبودن عایق حرارتی از معایب بلوک سفالی می باشد.از طرفی برای هموار سازی سطح دیوار نیاز به لایه ضخیم گچ و خاک می باشد و در آخر به علت کوچک بودن اندازه های بلوک سفالی زمان و انرژی زیادی برای اجرای این دیوار ها صرف میشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما